Alla inlägg den 13 november 2015

Av Mimmi Steen - 13 november 2015 21:15

Idag så när man vaknade så regnade det , inte för att det gjorde oss nått. 

Allt va bestämmt på Torsdagen att vi skulle lägga spår till Rex på fredag så jag gjorde i ordning detta på kvällen till han så allt va klart innan. 

Ante ringer och väcker mig och Rex på morgonen och då ser jag att det regnar ute vid 09:30 , Rex sover lika länge som sin matte hihi , han är bara bäst min lilla vän .. 

Vi klär på oss och går våran morgon runda i regnvädret , sedan hem och mysa och städa. 

Sedan när Ante kommer hem så blir det att åka iväg att lägga spår till Rex , han  bara älskar det .

Första gången för honom att lösa ett spår när det regnar ute , men inte gjorde det nått för honom , Han klara det utan problem. 

Första gången med en cirkel i mitten av spåret och inte blev han lurad av det , han tog spåret och gjorde det han skulle. 

Man blir bara så glad när han klarar det , då det va ganska svårt denna gång , in i skogen och över och under träd med en rad olika vinklar och klarar det utan hjälp!!! 

Stjärnan våran ! 

Och han har ett huvud som verkligen vill jobba när det kommer till viltspår , lite för mycket ibland. Det har man sett nu när man inte kan släppa honom ovanför här då det går så mycket rådjur , då han påbörjar språrning direkt.. Så nu ska vi även gå över på personsök med honom och se om detta kan vara något som han kommer gilla lika mycket. 

Men det är ganska roligt att se att han spårar älg så jag brukar skämta med andra att jag har en jakthund :) 

 

Inte bara i regn , våran stjärna   

Ovido - Quiz & Flashcards