Alla inlägg under mars 2016

Av Mimmi Steen - 29 mars 2016 09:30

Klev att nattpasset idag kl 07:15.

Hem och vila innan man skulle hämta Enyo för att sedan åka in på Öron med han. 

Hann att vila 1 timme så man va helt slut i kroppen när man skulle hämta Enyo. 

Åkte in på Öron med han och allt såg bra ut än. 

Då man vill kolla så att det ser bra ut nu när båda rören har lossnat. 

Efter besöket så gick vi till Cafeterian för att fika lite, de uppskattar barnen jämt etfer besök på sjukhuset. 

Sedan hem & lämna han hos sin pappa och jag gick ut med hundarna innan jag la mig igen för att vila innan jag skulle hämta Thim på skolan & Ante på jobbet. 

Blir mycket åkande nu när vi bara har en bil. Men det gör oss inget för vi ska snart köpa en till. 

Vi måste ha två kombi bilar. 

Sedan när alla va hemma igen så la jag mig för ja va så trött och mör i kroppen. 

Älskar denna bild på Enyo som ante tog på han <3

 

Hare bra   


Av Mimmi Steen - 25 mars 2016 09:00

Ja då är det påsk redan , vad tiden har gått fort. 

Idag efter vi hade ätit frulle så tog vi med oss hela familgen ut i skogen. 

Väl ute i skogen så fick Rex & Panzer springa av sig. 

Härligt väder ute. 

Barnen hade jätte kul med varann, där barnen var va hundarna med.

Sedan bar det hem för att fortsätta städa av lite ute. 

Så skönt att kunna hålla igång nu när det är varm ute samt att få bort det mästa av gruset som ligger överallt och ingen stans. 

Mendans jag höll igång ute så höll Ante på med grillen. 

För vi tänkte grilla idag , man får passa på när det är fin väder ute. 

Och sagt & gjort så grillade vi oxfile & korv , då två av barnen ville ha korv istället. Men Enyo äter inte kött längre så han vill alltid ha krov. 

Han tycker att köttet fasnar i tänderna, vilket man kan förstå. 

Gud va gott det va med oxfile , klyftpotatis , sås & grönsaker!

Bara längtar tills man kan grilla mera igen ! 

Gott gott !! 


Hela dagen va det fin väder ute och jätte skönt att kunna vara ute hela dagen. 

Sedan när EM kom så va det dags för mig att lägga mig och vila en stund innan ja hoppa in i duschen för att sedan åka iväg att jobba natt inne istan på hus 11. 

Men det är jätte svårt att sova första dagen man ska iväg att jobba natt , sover inte så mycket innan. Mera dagen efter. 


Lördagen kom man hem efter nattpasset och trött va jag. 

Det är så skönt att bara lägga sig i sängen då och somna och man sover så skönt. 

Ante väckte mig när kl va 11 men icke jag vaknade inte haha .

Skulle in på stan med en kompis men inte orkade jag det . 

Men hon ringde mig vid 14 så då hoppade jag upp och åkte in till stan en sväng och sedan kom man hem så va maten klar. 

Vilade lite innan det va dags igen.  

Sedan bar det iväg igen på jobbet för ett yttligare nattpass. 


Söndagen gick också åt av att sova. 

De blir ju så när man jobbar vaken natt, då får man sova hemma sen istället när man kliver av. 

Vaknade också då runt middagen , men va trött ändå. 

Det tar på en när man jobbar natt, man får ställa om sig helt. 

Men jag är van att jobba natt då jag har gjort det länge. 

Men man känner ändå att det tar på kroppen för kroppen är van att sova på natten och inte på dagen. 

Men jag trivs jätte bra. 

Sedan bar det iväg till jobbet igen. 


Måndagen klev jag av och tänkte att jag skulle vända tillbaka dygnet men icke för då behövdes jag på jobbet så då va det lika bra att sova ett tag till. 

Sedan åkte man in till stan för ett yttligare nattpass. 

Blev ett litet kalas hemma med för då va det dags för nästa pojk att fylla år :D 

Grattis Thim på din 7-års dag ! 

Han vart jätte glad över alla paket som han fick av oss, vi kände att ha kalas innan ja ska iväg att jobba natt är inte en bra ide så vi har kalas helgen efter. 

Funkar det också. 

Lite bilder           

Ha en bra dag alla !   




Av Mimmi Steen - 23 mars 2016 13:08

Bästa killarna 🌟

     

Bästa killarna 💖 

Dom är verkligen bästa vänner🌟 

Och dom älskar att sova med varann , Rex är varm & go tycker Panzer 💖






Av Mimmi Steen - 23 mars 2016 12:58

Ja då va de dags igen med att spränga ! 

Vad är de för fel på dessa månniskor ???!! 

Det värsta är att en vän till mig befann sig där med sina två barn när det hände i bryssel ! 

Säger änglavakt ! 

De va tur att dom gick på toaletten innan , annars så kanske dem inte hade klarat sig .. 

Nä nu tänker jag på dom och hoppas dom landar snart i sverige så dom kan slappna av och komma till or.. 

Dom är jätte chockad över vad dom har vart med om .. 

Nu känns de att ja inte vill släppa iväg Enyo nu när detta har hänt .. Men jag säger , aldrig vet man när detta ska slå till..  Varför ska dom alltid se till att skada fler ?? 

Nä de borde skjutas fler !! 

Man blir bara så jävla arg .. 

Snart vågar man väl inte sig ut på större ställen då jävla IS finns överallt .. 

Bara dessa jävla människor som vill boma ihjä andra .. 

Vila ifrid till dom som förlorade livet i bryssel igår ❤🌼🌠



Av Mimmi Steen - 22 mars 2016 01:30

Jaha då snöar de igen 😢

Gud så tråkigt , men snart slipper vi detta så de ska bli skönt .. 

Ja , mycket har man gjort sedan man skrev sist . 

Orkar inte gå in varje dag och skriva . 

Äntligen är alla barn hemma igen så de är skönt. 

Då är hela familjen samlad igen , de blir så tomt utan dom när dom åker till sin pappa / mamma . Då vi har dom varannan vecka och de funkar bra . Då alla barn har rätt till sin andre förälder också. 

Mycket har hänt och nu väntar vi 👍☺ 

Håller tummarna för de bästa , men de visar sig 👍 

Kan ändå inte göra så mycket än att vänta .. 

Men de kommer väl snart så vi får se då ☺ 

Ja lillepanzer har ju vuxit på sig , och här med en liten terrorist hemma .😂 

Liten men naggande go är han 💗 

Ångrar inte en dag att vi hämtade hem han 💖 

De ska bli kul att se vem han kommer att likna 😍 

Då pappa Tito är riktigt snygg 👍😍 


Ja , jo jobbar gör man också , jag och ante ses bara ett tag hemma innan ja åker in och jobbar natt. Men vad gör man inte när man har valp ? 

Förstår inte dem som gillar att vara hemma , man måste gör nå också , annars så blir man tokig .. 


Rex är helt otrolig med panzer , sånt tålamod , låter han göra som han vill nästan .. 

Men vi vet ju redan att han är bäst 😉🐾 


Bara längtar nu tills lilleman kan följa med på rex promenader , ja vi går ju runt vårt lilla kvarter samt uppe i skogen just nu med han.. Och skönt med staket hemma då man ej vill att panzer ska gå för mycket än .. 

Men han knallar på runt kvarteret när vi går där och han gillar att gå med rex 🐾🐾 


Va till skogen med dom båda också och de gilla dom mycket , rex bara älskar sin leksak att jaga , och lilleman försöker springa ikapp , ser ju så roligt ut .. Helan och halvan 😍 


Det trökiga är när man jobbar vaken natt är att man sover bort hela dagen nästan när man ska jobba några nätter på rad , annars så försöker jag att vända tillbaka dyngnet vid 12 samma dag jag kliver av.. 

Men när man kör ett par nätter i rad så blir de att man sover länge för att orka med natten.. 

Då man måste vara klar i huvudet om nått händer .. 


Ja , som sagt mycket händer utan att man skriver ut det då det finns dom som är nyfikna och de kan dom vara haha .. 😂👍


Kanske kommer lite kort sedan på vilddjuren 😍


Hare bra 🌼



Av Mimmi Steen - 16 mars 2016 14:06

Härligt väder ute idag också , man måste passa på att vara ute lite när solen värmer☀

Blev en promis med rex som vanligt , hans morgon runda. 

Har vart ut & in med panzer vissa stunder då det är varmt ute & hakat is , de tyckte han va intressant 👍

Mycket bus på dessa två grabbar 😉🐾 

Leker & sover vissa stunder på dagen. 

Tog mig en sväng med rex nyss och panzer tog jag upp i skogen utan brosan , de gick lika bra de.. 

Bra att han får träna att gå i koppel utan rex också . 

Och inga konstigheter alls . 

Och lite av snön har ju tinat bort i skogen så nu kommer det dofter fram & de va intressant 👍 

Härliga dagar med bästa hundarna 👍💖🌼

     

Av Mimmi Steen - 15 mars 2016 15:08

Lillpojken blir redan 11v idag , gud va tiden springer iväg, känns som vi åkte ner nyss & hämtade han.. Och det syns på han att han har vuxit för nu kommer han upp i soffan helt själv 😉🐾 

Och mycke bus i honom är det. Tur man har en snäll rex som gärna leker med han 👍 

Dom två är verkligen helan & halvan , delar på allt.. 

Ska bli så kul att få ställa han första gången snart ❤ visst det är ett tag kvar , men vi tränar och har kul tillsammans 👍

Så nu har vi två fina hanar som kommer att synas i ringarna 👍❤ 

Sålänge man har kul så kommer vi att göra de, längtar tills man kan göra ingångsprovet med rex för viltspår 🙌 

Snart är de dags för han att göra de , och vi är säker på att detta kommer gå så bra för jäklar vilken nos han har 😊 

De ska bli kul 👍     

Av Mimmi Steen - 15 mars 2016 14:46

Redan kl 6 så va det jätte skönt ute. 

Blev att man tog en morgon cigg med sambon innan han åkte iväg på jobbet . Sedan kl 8:30 va de dags för lite frukost för stor&liten ❤ 

Måste bara säga att gud vilket tålamod stor har med liten 😊 

Han springer och trycker ner sitt huvud i maten & sedan iväg igen till sin mat 👍 Han måste smaka av brosan också , och rex accepterar det . 

Finns ingen bättre än han ❤ 

Gick en morgon sväng med rex och sååå skönt att de äntligen börjar bli varmt ute ☀ 

Vi har vart på en liten sväng så panzer få se nå annat också , men nu snart kan han ej vara innan för staketet , bli så blött och slask nu när de smälter undan.. 

Men skottar man undan lite åt gången så blir de ej så blött där .. 

Meen drykt att skotta där inne , längtar tills all snö är helt borta ..


❤❤❤❤❤❤


 





Ovido - Quiz & Flashcards