Alla inlägg den 10 april 2016

Av Mimmi Steen - 10 april 2016 20:25

Började fredagen med att vara hemma med alvina & enyo.

Då alvina är ledig ifrån skolan varje fredag så då är det skönt att kunna vara hemma med dom 💖 

Sedan vid 11 kom Lilly hit , låna henne av Carro hela helgen 😊 

Härligt att se alla 3 leka tillsammans när det ändå skiljer några år emellan dom. 

Sedan blev det att Enyo åkte iväg med " farfar" till dom för dom åkte ner till Arlanda på natten till Lördag. Då deras flyg skulle gå kl 8 på morgonen..

Nervös mamma.se = jag .. 

Sedan efter han hade åkt så va vi ute ett tag till, barnen leker mycket med grannbarnen..

Kul att de flyttade in en barnfamilj 👍 

Ja , hundarna fick sitt och Lilly har kommit över sin hundrädsla över stora hundar nu när hon har vart hos oss .. Inte lätt att vara med dessa barnälskade hundar 😉 

Iallfall så mot kvällen så gick jag och tjejerna över till grannarna och va där ett tag innan klockan slog kvälllsfika för barnen.. 

Sedan hopp i säng och inga problem alls för Lilly att sova hos Alvina 👍💖 


Lördagen så blev det att barnen gick ut och lekte vid kl 9 och va ute hela dagen lång 👍 

Så skönt att bo såhära.. 

Samt att hundarna kan vara med oss ute och leka lite 👍 

Men nu håller vi på att höja staketet lite så att det blir rakt och snyggt innan överliggaren kommer dit 👍 kommer bli så fint , och snart kan man börja på med blommorna ute också 👍 

Vi va in till stan en sväng på fm sedan hem. 

Hundarna fick sin vila idag , rex fick vila om jag säger så.. 

Inte alls så långa promenader , bara den vanliga vägen, men han rastas iallfall 👍 

För han skulle till skogen på Söndagen med ante och träna. 

Så då behöver han vila dagen innan.. 

Så han har ork till att arbeta 👍

Och vilo dagarna ska dom ha. 

Annars så har vi inte gjort så mycket , mest bara vart hemma ovh lekt och vart ute och hållt på.. 

Härligt att kunna vara ute nu och göra lite fint fint ute 👍 

Sakta men säkert händer det saker 👍 

Iallfall så skulle jag leta efter en sak i garaget med det slutade med att jag städade hela garaget och dona på där ute så snart ska vi åka och slänga en hel hög som står där inne.. 

Ja soffan som står där ska bort.. 

Köpte en ny och hade den inne i ca 1 vecka sen så bytte jag tillbaka till den andra soffan 😂 

Ante va lite less på mig då haha 😂😂 

Men har man impulser så har man 👍 men de är bra att ha också för då blir det mycket gjort 👍 

Iallfall så blev mat och in och åt och barnen ut igen efter , jag fortsatte uppe på vinden och härja runt där då jag letade kläder till Lilly efter Alvina och helt plötsligt så va hela vinden också städad 👍✌ 

Så jag hämtade ner alla kläder och de fanns en hel del där till henne.. 

2,5 sopsäck fick jag ihop efter vina 👍 

Så kläder fick hon och Carro bara neeeejj hahah 😂😂 

Bättre att ge bort till någon som behöver de än att slänga allt .. 

Sedan så somnade jag gott i sängen efter denna dag likaså barnen 👍💗


Söndagen började med att man slog upp ögonen kl 7 .. 

Men låg kvar tills kl 8 när de va dags att ge hundarna frulle och sedan ut med lilleman och den stora på hans morgon promenad 👍

Inga latheter här inte ! 👍

Idag så åkte vi in på kalas hos Helena som fyllde år 🎉🎉

Vi fikade och pratade & ante bytte däck åt Gun .. 

Min karl är snäll sådär han.. Hjälper gärna om det behövs.. 

Bästa människan 😍 

Sedan när man kom hem så påbörjade man att kratta innanfär staketet igen och Panzer va med hela tiden.. 

Ante åkte till skogs med Rex och körde lite DW och första varvet blev uppvärmning på 2,5,km bara selen sedan fick han start & stopp 👍 

Bästa killen 💖 

Ute hela tiden och Panzer fick sällskap av grannhunden och hade jätte kul .. Hon är ju lika stor som hans huvud typ 😂 men dom lekte jätte bra ihop 👍 

Lika bra att dom lär att känna varann då vi ändå är grannar 👍 

Och så synd att man inte tog kort på dom två.. 

Men de kommer fler ggr 👍 

Måste bara säga att fast Panzer är lite klumpig så är han snäll på henne, hoppar över henne så att hon inte ska göra illa sig .. Hon tycker det är roligt att leka 👍 

Sedan kom Carro för att hämta Lilly men icke hon skulle vara kvar här , hon skulle inte hem 😂😂 

Men hon kommer snart igen och ska vara här i 4 dagar , bara kul att kunna hjälpa till när de behövs ..

Ja sen har de väl inte hänt så mycket..

Men de har vart en helt klart härlig helg med både barn och hundarna.. 

Nu ligger Rex med husse och sover gott & Panzer ligger här med mig och sover 💖💖💖 

Ha det bra 🌸

Ovido - Quiz & Flashcards