Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Mimmi Steen - 22 februari 2016 18:42

Jaha då är veckan här som kommer att bli så lååånng! 

Har inte hänt så mycket idag, städat, tvättat mm. 

Idag så va Enyo hemma ifrån dagis med mig. 

Började med att gå morgon promenaden med rex, härligt ute. 

Senare när vi skulle gå till skolan så började det att snöa ute, roligt ! eller inte !

Gud va jag är less på denna snö nu. 

Så vi satte på oss kläderna och började gå, ja som vanligt får Rex följa med. Han är så duktig när vi kommer till skolan och väntar där på att Alvina & Thim ska komma ut. 

Brukar bli att man får vänta ca 10-15 min innan dom kommer ut, men det gör oss inget.

Så Rex fick ha täcke på sig så han slapp bli så blöt innan vi hade kommit hem igen.

Väl hemma igen så gick han in och la sig i soffan och sov länge. Blir mycket att gå dit samt få träffa andra barn. 

jag gick ut för att ta bort denna blötsnö som kommit på parkeringen. 

Sedan in och vänta på att klockan skulle bli middagstid. 


Efter Rex hade ätit så gick vi igenom ängen och vägen hem. 

På ängen så va det 5 små vovvar och den hälsa på varann och Rex får så mycker beröm över att han är så fiin ! Alltid lika roligt att göra. 

Hemma igen så hoppa ja in i duschen för att göra mig i ordning för natt jobb. 

Så i morgon blir det ej mycket gjort hemma här, Rex är så van att ja sover när jag kommer hem. 

Då husse går med han innan ja kommer hem och så går jag en sväng innan jag lägger mig sen så sover jag tills kl blir ca 14:30. Och lika länge sover Rex brevid mig   

Härligt att han är så lugn när ja sover och vet att jag ska sova så han lägger sig också. blir att han har blivigt van att jag jobbar natt. 


Men nu får denna vecka gå fort!! 

Bara längtar tills man är på väg ner. 

Det kommer att ta sina timmar men skönt när man väl är framme. 

Och det ska bli så mycket skoj att äntligen träffas igen. 

Kamran följer med ;) 


Hare bra !   

Ovido - Quiz & Flashcards